بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 2:25 :: نويسنده : پیام عب

برای عضویت رایگان و آسان  بر لینک زیر کلیک کنید

 

iranom.loxblog.com/member.php

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:41 :: نويسنده : پیام عب

اکثر افرادی که از خشک و خشن بودن موهایشان رنج می برند، می توانند با ماده آرایشی به نام سرم مو تا حدودی موهایشان را از زبری و خشکی درآورند.

 

سرم مو

 

سرم مو برای آن دسته موهایی استفاده می گردد که زیبایی و درخشندگی خود را در اثر آلودگی هوا، کثیفی، غبار و نورخورشید از دست داده اند.

 

روغن سیلیکون ماده اصلی تشکیل دهنده سرم مو می باشد. سرم مو معمولا پس از هر بار شستشوی مو مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می گردد که مو براق تر به نظر آمده و بتوان به گونه دلخواه آن را فرم داد.

 

این فرآورده به منظور حالت دادن، براق نمودن ، محافظت از موهای آسیب دیده و جلوگیری از وز شدن موها طراحی شده است.

 

سیلیکون موجود در سرم با اتصال به کوتیکول های مو، خواصی از خود به جای می گذارد. از جمله :

 

- با ایجاد یک لایه محافظ مو را در مقابل آسیب های محیطی و آسیب در هنگام حالت دادن مو محافظت می کند.

 

- این لایه محافظ باعث پیشگیری از از دست رفتن رطوبت مو می گردد.

 

- این لایه محافظ ، از ایجاد الکتریسیته ساکن خصوصاً پس از سشوار کشیدن پیشگیری می کند.

 

- باعث ایجاد حس نرمی و براق شدن مو می گردد.

 

- این فرآورده بر خلاف کرم ها و واکس های موی سر، چرب نمی باشد و بر خلاف ژل ها، چسبنده نمی نیست و حالت پوسته پوسته بر روی مو ایجاد نمی کند.

 

- لایه محافظ این فرآورده باعث حالت گرفتن بهتر و سریع‌تر موها می شود.

 

- پس از مصرف این فرآورده ، شانه کردن موهای بلند و فر تسهیل می گردد.

 

- این فرآورده برای موهای بلند، زبر ، وز و فر و خصوصاً موهای آسیب دیده توسط مواد شیمیایی و نیز موهای صاف و کوتاه مردان و زنان قابل استفاده است.

 

- این فرآورده بر روی موهای خشک و تر تمیز قابل استفاده است.

بیشترین مصرف سرم مو، بعد از حمام کردن و برای موهای زبر و آسیب دیده توسط رنگ و مش است که آنها را نرم و براق و خوش حالت می کند

 

چه زمانی از سرم مو استفاده کنیم؟ 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:34 :: نويسنده : پیام عب

کسانی که موهای فر دارند معمولا با مشکلاتی چون خشکی موها، وز و شکنندگی آن مواجه می شوند. علاوه بر این برای زیبا به نظر رسیدن موهای فر مراقبت های خاصی نیاز است، در حالی که بیشتر محصولاتی که برای این نوع مو در بازار وجود دارد، برای مصرف طولانی مدت اثر خوبی روی موها نخواهد داشت، در واقع موهای فر نسبت به دیگر انواع مو بسیار آسیب پذیرتر و ضعیف تر است و در عین حال محصولات حالت دهنده آن نیز وضعیت را مشکل تر هم می کنند به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده از تکنیک های طبیعی برای حالت دادن و مراقبت می تواند بسیار موثر و مفید باشد تا بتوان فر طبیعی موها را در بهترین حالت نگه داشت و آسیب کمتری هم به آن وارد کرد.

 

● اگر موهای تان کدر و مات است، راه درخشان کردن...

 

اگر دقت کنید بیشتر کسانی که موهای شان به طور طبیعی فر است، جلوه و درخشندگی موهای شان کمتر از کسانی است که موهای صاف دارند. برای درخشنده کردن فر موها مرطوب کردن آن ها با کرم های آبرسان بسیار موثر است، همچنین می توانید پوست کف سر و موها را با مقدار نسبتا زیادی از یک نوع روغن تصفیه شده مثل روغن کنجد یا زرد آلو ماساژ دهید. بهتر است بعد از این که به موها روغن زدید، آن ها را با یک حوله گرم بپوشانید و اجازه دهید حدود یک ساعت روغن روی موها باقی بماند. بعد حوله را از دور سر بردارید. در این مرحله استفاده از گل سرشور می تواند بسیار موثر باشد، کافی است مقداری از آن را به حالت خمیر درآورید و به موها بمالید، بعد چند دقیقه موها را با آب ولرم و شامپو بشویید، بعد موها را کمی با حوله خشک کنید و در آخر مقدار خیلی کمی از همان روغن قبلی را روی موهای مرطوب تان بمالید و اجازه دهید موها به هوا و به طور طبیعی خشک شوند. این کارها موجب می شوند فر طبیعی موهای شما درخشان تر و زیباتر به نظر برسند. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:30 :: نويسنده : پیام عب

علل و راههای درمان ریزش مو

آیا شما هم از آن دسته هستید که ریزش مو دارید و دلیل و راه درمان آن را نمی دانید؟آیا به پزشک هم مراجعه کرده اید؟یا گمان برده اید ریزش موی شما ارثی است و به آن توجه نکرده اید؟قصد داریم تا در این مطلب به ریزش مو، علل آن و راههای درمان ریزش مو بپردازم.

 

سیکل طبیعی رشد مو:

در هر زمانی ۱۰% موهای سر شما در فاز استراحت هستند.بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه، موهای در فاز استراحت می ریزند و موهای جدید به جای آنها می رویند.این رویش حدود ۲ تا ۶ سال بعد تمام می شود.در این فاز، هر تار مو، ماهیانه ۱ سانتیمتر رشد می کند.

بنابراین ریزش چند تار مو در هر روز به عنوان بخشی از این سیکل طبیعی است.اما بعضی افراد بیش از حد طبیعی ریزش مو دارند که این ریزش مو می تواند در کودکان، مردان و زنان باشد.

علل ریزش مو:

علل متفاوتی می توانند سبب ریزش مو شوند.از آن جمله می توان به این دلائل اشاره کرد:

بیماری یا جراحی بزرگ:

یکی از عوامل ریزش مو بیماری یا انجام جراحی است.ممکن است حدود ۳ یا ۴ ماه پس از یک بیماری یا جراحی بزرگ، به طور ناگهانی تعداد زیادی از موهای خود را ازدست دهید که به علت، استرس بیماری یا جراحی است و این ریزش مو موقتی می باشد.

 

اختلالات هورمونی:

از عوامل دیگر ریزش مو اختلالات هورمونی است.اگر مشکل تیروئیدی داشته باشید،چه پرکاری و چه کم کاری،می تواند باعث ریزش مو شود،که برای درمان ریزش مو باید مشکل تیروئید حل می شود.ممکن است هورمونهای زنانه( استروژن) یا مردانه( آندروژن) دچار عدم تعادل شده باشند که باز می تواند از علل ریزش مو باشد.متعادل کردن این هورمونها نیز باعث درمان ریزش مو می شود.

 

هورمون مردانه:

هورمون مردانه(تستسترون) که می تواند به دی هیدروتستسترون(DHT) تبدیل شود، یکی از دلائل اصلی ریزش مو است.این هورمون هچنین می تواند توسط آدرنال و پوست سر هم ساخته شود.

 

چربی پوست سر:

از دیگر عواملی که سبب ریزش مو میشود،چربی زیاد پوست سر است،اگر پوست سر چرب باشد، ریزش مو بیشتر خواهد بود.

 

ارتباط ریزش مو با تغذیه:

مهمترین عامل ریزش مو، می تواند رژیم غذایی نامتعادل باشد.هنگامی که تغذیه فولیکول مو بطور کامل باشد، موی سالم ایجاد می‌شود ولی هنگام تغذیه ناقص این بخش ، سلولهای این ناحیه دچار سوء‌ تغذیه شده و به تدریج می‌میرند و یا وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند. کاهش نمک مصرفی ،‌ حذف یا محدود کردن مصرف اسید چرب اشباع ، کاهش مصرف آجیل ، شکلات ، غذاهای سرخ کردنی و پرادویه و مصرف فراوان آب ، سبزی و میوه تازه می‌تواند در جلوگیری از سفید شدن مو و ریزش آن ، ابتلا به شوره سر و شکنندگی مو مفید باشد.رژیم غذایی باید حاوی انواع مواد غذایی باشد.برای کاهش و درمان ریزش مو، غذای پر پروتئین و آهن کافی، لازم است.همچنین مصرف میوه ها، سبزی های تازه، سالادها و…نیاز است.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:25 :: نويسنده : پیام عب

راه های تقویت موی سر

با توجه به این که مو یک بافت مرده به حساب می آید،برای نظافت و نگهداری از آن وقت، انرژی و پول زیادی صرف می شود.به گزارش سایت «MSN» مو علاوه بر زیبایی بخشیدن ارزش بیولوژیکی دیگری نیز دارد.مو سر را گرم نگه می دارد و به تنظیم دمای بدن نیز کمک می کند.مو مانند ناخن بخشی از پوست را تشکیل می دهد و بیشتر از پروتئین تشکیل شده است.از آن جا که به مراقبت و زیبایی مو اهمیت زیادی داده می شود در این مطلب به چند نکته برای تقویت موی سر و داشتن موهای زیبا، سالم و براق اشاره خواهیم کرد.

 

راه های تقویت موی سر

۱- یکی از راه های تقویت موی سر استفاده ار کتان،پامچال و گل گاوزبان است.روزی یک تا ۳ بار، ۲۵۰ میلی گرم عصاره گل گاوزبان،دانه کتان و یا پامچال بخورید. همه این روغن ها غنی از اسیدچرب امگا۳ مانند اسید gamma-linolenic که برای مرطوب نگه داشتن مو و ناخن ها عالی است.

۲ - اگر می خواهید موهایتان روشن تر به نظر برسد قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمی آبلیمو به موهای خود بمالید.

 

۳ - پس از هر بار دوش گرفتن، مقدار موی ریخته شده را کنترل کنید به طور معمول، از ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تار مویی که داریم روزی ۵۰ تا ۲۰۰ تار می ریزد. اگر مقدار موی ریخته شده بیشتر بود، به پزشک مراجعه کنید. احتمال دارد که شروع عفونت پوست سر و کچلی باشد و در موارد نادری نیز می تواند کمبود ماده مغذی دلیل ریزش مو باشد.

 

۴-یکی دیگر از راه های تقویت موی سر استفاده از آواکادو است،بدین صورت که یک آواکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید.این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند.بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.

۵ - قبل از مصرف ژل مو، چند قطره عطر محبوب خود را به آن اضافه کنید تا موهای شما خوشبو نیز شود.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:20 :: نويسنده : پیام عب

موخوره نشانه آسیب و صدمه به ساقه‌ مو می‌باشد. به دنبال آسیب به ساقه مو یك شكاف طولی درانتهای آن ایجاد شده که باعث دو و یا چند شاخه شدن انتهای مو و گاهی همه طول مو می گردد..

 

این وضعیت در نهایت موجب شكنندگی و گره خوردن موها می‌ شود. موهای آسیب‌دیده ممکن است حالت وز پیدا کرده و به علت نازك شدن نوك موها رنگ آنها روشن‌تر بنظر آید.

موخوره عبارت است از تخریب و دو یا چند شاخه شدن انتهای مو و گاهی اوقات همه طول مو.

 

علل موخوره عبارتند از:

 

صدمات فیزیكی وارده به ساقه مو مثل شانه و برس زدن زیاد (که مهمترین علت ایجاد آسیب مکانیکی به موها است)، سشوار بیش از حد، مش و فركردن مکرر، شانه كردن موهای خیس، بیگودی پیچیدن، فر دادن، گلت كردن و اتوی مو و آسیب های شیمیایی به مو مانند رنگ كردن و حالت دادن به مو، شستشوی زیاد سر با صابون های قلیایی و یا شامپوی نامناسب. به همین دلیل موخوره عمدتاً در موهای بلند و خشك (كه حساس ترو شکننده تر هستند) مشاهده می گردد.

 

گاهی رنگ این موها هم تغییر می کند. هنوز درمانی برای موخوره پیدا نشده و کوتاه کردن موها از قسمت بالای موخوره تنها راه از بین بردن این پدیده است. برای جلوگیری از بروز موخوره رعایت موارد فوق توصیه می شوند:

 

بهتر است که درازای موها پائین‌تر از گودی کمر نباشد و انتهای موها بطور مرتب كوتاه شود، استفاده از روغن زیتون یا روغن بادام شیرین بلافاصله پس از حمام روی انتهای موها و استفاده از ترکیبات ملایم و غیرمحرک در شستشوی موها نیز مفید هستند. حفظ رطوبت موها از موارد دیگری است که توصیه می گردد.

منبع:سیمرغ 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:8 :: نويسنده : پیام عب

داشتن موهایی سالم

 

داشتن موهایی سالم آرزوی هر کسی است ولی گاهی بی توجهی یا نادانی باعث می شود که موها طراوت و شادابی خود را از دست بدهند. گاهی عادت های غلط رایجی وجود دارد که می تواند ذره ذره سلامت را از موهای شما بگیرد. بسیار پیش می آید که خود فرد هم نمی داند چرا و به کدام دلیل موهایش روز به روز فرسوده تر می شود، در اینجا اول از شما ۹ سوال درباره عادت های تان و مراقبت از موهای تان می پرسیم. با این سوال ها مشخص می شود وضعیت سلامت موهای شما چگونه است، بعد درباره این که کدام عادت درست است و کدام نادرست به شما پاسخ می دهیم، علاوه بر این ها می توانید با توجه به گزینه های انتخابی وضعیت سلامت موهای تان را ارزیابی کنید.

 

● شما هر چند وقت یک بار موهای تان را کوتاه می کنید؟

 

الف.هر ۴ تا ۶ هفته، من خودم را ملزم می کنم که هر ۳۰ یا ۴۰ روز حتما به آرایشگاه سر بزنم.

 

ب.هر ۳ تا ۴ ماه اما گاهی هم برایم کار پیش می آید.

 

ج. هر ۶ ماه، رفتن به آرایشگاه و کوتاه کردن موها جزو برنامه های اصلی من نیست.

 

د.هر سال، اگر حوصله داشته باشم.

 

جواب: اگر می خواهید موهایی سالم داشته باشید باید هر ۴ تا ۶ هفته حتما به آرایشگاه سر بزنید. این بهترین راهی است که می توانید موخوره ها را از بین ببرید و نگذارید روی موهای تان حرکت کنند و از نوک موها خود را به ساقه آن ها برسانند. سرزدن مرتب به آرایشگاه بیشتر از آن که درآمد آن ها را زیاد کند ؛موهای شما را سالم و زیبا نگه می دارد.

 

اگر موهایی بلند دارید، باید از ۲ نوع حالت دهنده استفاده کنید؛ یک حالت دهنده و کاندیشنر در حمام که در نهایت آن را آب می کشید و یک کرم مو بعد از حمام که روی موها بزنید و آن ها را از آسیب های احتمالی محافظت کنید. اگر هم احساس می کنید موهای تان شکننده شده است یا آن ها را کوتاه کنید یا از آرایشگرتان بخواهید برای شما از نوعی کاندیشنر عمیق و قوی مو برای تان استفاده کند.

 

● شما چگونه موی تان را سشوار می کشید؟             بقیه در ادامه مطلب 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها